Cursuri pentru companii
Niciun subiect nu este de mai mare importanță în societate, în general, decât cunoașterea regulilor, uzanțelor și practicilor aferente ceremoniilor din societatea rafinată, care sunt denumite de obicei prin cuvântul „etichetă”. Necesitatea acesteia se face simțită oriunde se reunesc domnii și doamnele, fie la oraș sau într-un orășel de provincie, fie la domiciliu sau în străinătate. Buna creștere presupune a dobândi o cunoaștere aprofundată a acestor aspecte și a pune în aplicare aceste cunoștințe cu naturalețe și cu mulțumire de sine. Cei care dau dovadă de necunoașterea acestor lucruri sunt considerați prost-crescuți și sunt disprețuiți de cei din jur.
6 module cu durata de câte 2 ore.
Cursurile pot fi organizate la sediul companiilor, într-o locație aleasă sau on-line.
Curriculum:
CUM SĂ FACEȚI O PRIMĂ IMPRESIE EXCELENTĂ
- regula celor 3 R
- contactul vizual
- postura și elemente de limbajul corpului
- elemente de ținută vestimentară
- salutul (ce spunem și cum strângem mâna în mediul profesional)
- formule de adresare
- cum să vă prezentaţi și cum îi prezentaţi pe alţii
- cum să reţineţi şi să vă amintiţi numele unor persoane întâlnite
- conversația de socializare
- protocolul cărţilor de vizită
ARTA DE A LUA MASA CU ELEGANȚĂ – în mediul profesional
- alegerea restaurantului, a meniului, a mesei și confirmări
- principalele tipuri de recepţii
- alegerea invitaţilor și plasarea acestora la masă (ordinea de precădere)
- primirea oaspeţilor (linia de primire)
- reguli de comportare în timpul mesei (așezarea și ridicarea de la masă, folosirea șervetului, conversația)
- stiluri de a lua masa (american, continental, francez și asiatic) – folosirea tacâmurilor și a paharelor
- semnale și interpretarea acestora (de începere și încheiere a mesei, de băut, șervetul)
- cum mâncăm diferite feluri de alimente (supa, friptura, peștele, pâinea, desertul, canapés)
- despre băuturi, toasturi şi alocuţiuni
- nota de plată
- reguli la toaletă
ETICHETA ÎN CORESPONDENŢĂ
- formule de adresare
- corespondenţa de afaceri
- primirea, transmiterea, acceptarea şi refuzul invitaţiei; RSVP și Regrets Only
- înțelegerea corectă a codului vestimentar înscris pe invitație (Mourning Dress, National Dress, Business, Business Casual, Casual/Smart Casual, Black Tie, White Tie)
- cravata (când trebuie purtată, nodul de cravată)
- sacoul (ce culori se poartă funcție de împrejurare, când și cum încheiem nasturii)
- trimiterea scrisorilor de mulţumire
Comunicarea electronică
- conversaţii telefonice
- netiquette
PROTOCOLUL VIZITELOR DE AFACERI
- etapele pregătirii unei vizite
- primirea și conducerea la aeroport
- alegerea și oferirea cadourilor
- alcătuirea programului pentru petrecerea timpului liber (când primim oaspeți din alte țări)
- manierele în afaceri internaţionale
RELAŢIILE DINTRE OAMENI LA LOCUL DE MUNCĂ
- vizitatorii
- colegii
- manifestarea respectului
- vocea
- când ne ridicăm/când ne aşezăm
- protocolul în lift
- în maşină (inclusiv locul fiecăruia în maşină)
- cum ne comportăm în biroul unei persoane din conducere
- folosirea spaţiilor comune
- subiecte permise, subiecte interzise
- când vorbim şi când ascultăm
COMUNICARE
- conversația de socializare
- cum ascultăm
- când vorbim
- subiecte permise și subiecte interzise, în funcție de diferite culturi
- speech și public speaking
- autoprezentarea
- sfaturi de supraviețuire în cadrul videoconferințelor